Alla inlägg under november 2013

Av Marie - 22 november 2013 20:36

För drygt en vecka sedan fyllde jag år. Har inte firat något speciellt. Lite god mat och kvällsfika med familjen bara.

Av Marie - 22 november 2013 19:57

Läkarbesöket i tisdags gick bra. Fick träffa ytterligare en annan läkare. Han tror att mina domningar / stickande känsla i ansiktet beror på stress eftersom att alla prover som togs tidigare var normala. Så nu är jag sjukskriven 50% till 5 december. Började arbeta i onsdags. Det känns riktigt bra. Men tror att halvtid är alldeles lagom just nu. Jag orkar vara lite aktiv hemma också. Har senaste tiden varit stel i axlar så ska börja på sjukgymnastik för det. Hoppas det blir bra. Är verkligen dålig på att ta hand om mig själv.

Av Marie - 19 november 2013 09:29

Jaha, då var det dags igen. Den domnade/stickande känslan i ansiktet har inte gått över. :-( Vissa dagar är det bättre och en del dagar känns det som att det har spridit sig. Värst när det känns domnat runt ögonen och på överläppen. Har de senaste dagarna börjat känna av mina axlar. Stela och lite värk. Kan det vara nerver där som ligger i kläm? Kanske är jag i behov av massage. Hänga tvätt är jobbigt. Känner mig lite allmänt kraftlös.

Får se vad läkaren säger i dag...

Av Marie - 13 november 2013 18:57

Har sedan en tid tillbaka känt av att ansiktet känns domnat, som efter en bedövning hos tandläkaren. Ibland som en stickande känsla. Hade liknande i våras och sökte både vc och akut men utan att de hittade något trots många prover. Sen gick det över. Men har nu kommit tillbaka. :-( 

Var till vc i går efter att både mannen och arbetskamrater sagt att jag borde kolla upp det igen. Det togs en massa prover igen, bl a allergi, B12, blodvärde mm. Även ekg och blodtryck. Det var normalt. Läkaren ringde om provsvaren i dag. Inte heller dem visade något. Jag fick kortison nässpray samt antibiotika om det är någon infektion jag bär på. Det kan man tydligen göra utan att Streptokockertestet visar något. Än så länge har jag inte märkt någon skillnad. Men har bara tagit tre tabletter. Hoppas att de hjälper och att det är det. Annars vet jag ju fortfarande inte VARFÖR? Kan det vara stress, kanske?

Av Marie - 6 november 2013 12:25

I dag har William och jag varit ute en sväng. Handlade på ica och köpte med oss pizza hem till lunch.

Av Marie - 6 november 2013 08:56

Nu mår William bra igen. På morgonen i går var han fortfarande ostadig på benen. Men fram på förmiddagen var han i gång som vanligt. Skönt. Ätit har han gjort sedan i måndags kväll.

I går kväll hade Linnéa ont i magen. Det har hon fortfarande så hon får vara hemma med oss i dag.

Själv är jag heltrött. Borde vara pigg. Har ju bara varit hemma och tagit hand om sonen.

Av Marie - 4 november 2013 20:47

En bild från i kväll.

Av Marie - 4 november 2013 20:26

I går vid middagstid blev min son magsjuk. Han ville inte äta någon mat utan var bara ledsen. Efter ett tag kräktes han och det fortsatte flera gånger under kvällen. Vi bäddade åt honom och mig på golvet i tv-rummet. Visst ju inte hur mycket vi skulle sova och pappa Markus som har arbetat i dag behövde få sova. William sov riktigt bra faktiskt. Mamman lite sämre. 


På morgonen var han helt utan energi och kraft. Gav honom lite lite blåbärsoppa och vatten med jämna mellanrum. Men han kräktes upp det hela tiden. Kontaktade 1177 för benen ville inte bära honom, gick ett par vingliga steg sedan vek benen sig. Fick rådet att göra vätskeersättning och ge honom, en tesked med fem minuter emellan och sedan höra av mig igen om han inte piggade på sig. Vi somnade en lite stund och kämpade sedan på med vätskeersättningen. Det gick mindra bra, han spottade ut det mesta men lite fick han ändå i sig. Varvade med lite cola som han tyckte smakade bättre. Det fick han behålla men var fortfarande orkeslös. Låg ner och lekte lite, satt upp endast korta stunder och kröp när han skulle förflytta sig. Då ville han inte ens försöka stå på benen. Ny kontakt med 1177. Fick rådet att försöka få honom att sova så kanske han skulle ha fått lite kraft åter. Sedan skulle 1177 höra av sig efter ett par timmar och kolla hur läget var. Visste inte att det gjorde så... Men det lugnade en orolig mamma. William och jag låg på madrassen och myste men han somnade inte.


På eftermiddagen började jag se glimtar av den glada busiga kille han brukar vara. När Lovisa kom hem vid halv tre gick han ut i köket och hämtade yoghurt och flingor. Vingligt men han gick på sina ben! Och hungrig var han. Fick bara lite för att inte chocka magen. Efter det har han lekt, pratat och varit lite piggare. Middagen åt han som vanligt och nu i kväll går han runt men är fortfarande lite vinglig och ramlar ibland. 



Presentation


Välkommen till min blogg. Trevligt att du har hittat hit.

Jag är förskollärare. Med andra ord arbetar jag med det bästa som finns, barn - vår framtid.

Jag kommer att skriva om mat, bak, hem och trädgård.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards