Alla inlägg under januari 2014

Av Marie - 31 januari 2014 13:56

Några vinterbilder.

Av Marie - 30 januari 2014 15:40

I dag har jag varit ute på en liten promenad samt fikat tillsammans med Sandra. Trevligt som alltid när vi träffas. Var även in en sväng på inredningsbutiken no:23. Mycket fint finns det. Men köpte inget den här gången. :-) Det är lite kallt i dag har fortfarande inte tinat upp än men det var ändå skönt. Perfekt balansträning att gå på den bitvis dåligt plogade/isiga trottoaren.

Känner mig bättre i dag. Var hos sjukgymnasten i går så kristallerna kanske är på plats nu eftet två behandlingar.

Av Marie - 26 januari 2014 18:32

Efter en hemsk natt med mycket yrsel så har jag tagit det lugnt i dag. Tjejerna har plockat och fixat lite här hemma. Markus tog med sig William till sina föräldrar. Sen hämtade han även tjejerna. Så jag har haft några timmar helt själv. Skönt. Nu är familjen på väg hem. De skulle ta med en hamburger meny till mig. Gott.

Av Marie - 25 januari 2014 22:04

Tittar på film och har tända ljus. Lördagsgodis och cola zero.
Hämtade paket på okq8 tidigare i kväll innehållande kläder till en av döttrarna och tofflor till mig.

Av Marie - 25 januari 2014 20:54

Sedan fredagen förra veckan har jag haft yrsel. I början fick jag anfall av karusellyrsel när jag vred på huvudet. Läskigt. På söndagen blev det ett besök på akuten. Kristallsjukan blev domen. Vila och sjukgymnastbesök ordinerades. I tisdags var jag hos sjukgymnasten. Han gjorde ett försök att vrida kristallerna på plats. Blev något bättre efter det. Inga större anfall men kände mig lite småyr hela tiden. :-( Har mest vilat på soffan hela veckan. Laga middag var typ det mest avancerade jag gjorde under veckan. I dag har jag plockat lite här hemma. Med många pauser gick det okej.

Av Marie - 11 januari 2014 21:28

Har med en del hjälp av döttrarna plockat bort julen. Tror att vi fick med allt. Brukar alltid hitta någon gömd liten tomte efter att jag ställt undan allt eller vad jag trodde var allt. ;-)
Ska ta tag i lite städning nu, tänkte jag.
Nu ska det bli ljust och vårfint här. Men det känns ju lite bakvänt att plocka bort julen när snön äntligen har kommit.

Av Marie - 11 januari 2014 00:08

Har vabbat hela veckan. I dag är första dagen som William känns helt piggelin. Jag mår som i går. Halsen och huvudet är inte helt okej men inget har brutit ut än. Den jobbiga sjukkänslan man har innan man blir sjuk. Håller tummarna för att det inte blir något mer än så. Dagen har varit lugn. Förmiddagen tillbringades i soffan. Sedan har jag plockat lite här hemma. Klickat hem lite kläder till sonen som fortsätter att växa så det knakar. Linnéa, stackarn som inte har några kläder som passar ihop, fick också några plagg. Lovisa behövde fundera lite. Jag har äntligen provat klänningen jag hämtade på posten för ett par dagar sedan. Den var fin och satt helt okej. Blir ännu bättre när lite mage har försvunnit. I kväll har jag börjat läsa en ny bok, kriminaldeckare så klart. I natt är du död av Viveca Sten. 100 sidor lästa innan ögonen blev allt för trötta.

God natt ??

Av Marie - 9 januari 2014 15:12

Fyy. Har inte vägt så här mycket som ogravid. Nu ska många kilon bort. Har blivit alldeles för mycket gott att äta och dricka under ledigheten. Läsk- och godisdiet är inte att rekommendera.

Nu behöver jag peppas för att klara detta.

Presentation


Välkommen till min blogg. Trevligt att du har hittat hit.

Jag är förskollärare. Med andra ord arbetar jag med det bästa som finns, barn - vår framtid.

Jag kommer att skriva om mat, bak, hem och trädgård.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards