Alla inlägg under mars 2014

Av Marie - 30 mars 2014 18:28

I dag har vi underbart väder här. Sol och värme. Känns att våren är här.

Jag har varit ute på min första långpromenad på länge. Har inte promenerat sedan jag var sjukskriven för yrsel. Inte på hela året, tror jag. Så det var riktigt skönt. Och med trevligt sällskap. Tack Sandra.

Har röjt lite på altanen. Men är inte klar än. Får se om jag tar det någon kväll i veckan. Nu väntar jag på att det ska bli bra grillglöd så att jag kan lägga på köttet.

Har även piffat lite vid ytterdörren.

Från jul...

...till påskdekoration.

Av Marie - 25 mars 2014 20:51

Har stupat i säng runt nio på kvällen i flera dagar nu. Heltrött! Läser några sidor och somnar. Nackdelen är att jag vaknar någon gång mitt i natten och känner mig utvilad. Kan somna om och sover till morgonen. Inte alls lika pigg som när jag vaknade första gången.

Måste vara all frisk luft jag får på jobbet nu när vi är ute nästan hela dagarna.

Av Marie - 22 mars 2014 18:09

Av Marie - 19 mars 2014 18:14

Efter att Markus hade hämtat barnen på förmiddagen så packade vi ihop oss här hemma. Sedan blev det en sväng till Katrineholm. Först lunch på McDonalds och sedan bad i badhuset. Massa bus och lite mellis-fika. Alla tre barn stortrivs i vattnet. De åkte rutschkana och hoppade. Alla tre hoppade från ettan och tjejerna även från trean. Efter nästan två timmar bad åkte vi hem. William somnade i bilen, så klart. Får se om han sover hela natten.

Av Marie - 19 mars 2014 08:56

med mannen. Det händer inte så ofta att jag och min man har egentid tillsammans. Men i går åkte vi med barnen till farmor och farfar. Sen åkte vi till Nyköping för att gå på bio. Vi såg filmen "Tommy ". Den var bra.

I dag har hela familjen ledigt och barnen är kvar hos farmor och farfar. Vi har haft sovmorgon. Härligt.

Nu blir det frukost och sen ska vi hämta barnen. ???

Av Marie - 18 mars 2014 07:47

Har en liten kille här hemma som bara älskar pinnar och stenar. Han kan släpa eller bära dem lång väg bara för att få hem dem. Samlar på hög ute på altanen. Söta unge!

Av Marie - 16 mars 2014 11:39

...ett evighet projekt!

Hade städat och fint i fredags. Men nu ser det ut som att det behövs storstädas. Och vi som knappt har varit hemma i helgen. Men men, det är väl så det kan vara när man är en familj med tre barn.

Trevlig söndag på er alla läsare.

Av Marie - 9 mars 2014 19:02

Har haft en underbar dag. Började med Bamsegympa tillsammans med William. Lovisa och Linnéa var med och tittade. Mysigt. Efter gympan planerade Jenny och jag resrerande gånger. Och funderade lite på avslutningen vi ska ha. En sväng till Ica och sedan lunch när vi kom hem. Var ute på eftermiddagen. Hjälpte barnen att fixar hos kaninerna. Var över till grannen och fikade lite. Trevligt som alltid. Alldeles för länge sen vi umgicks med dem.

Presentation


Välkommen till min blogg. Trevligt att du har hittat hit.

Jag är förskollärare. Med andra ord arbetar jag med det bästa som finns, barn - vår framtid.

Jag kommer att skriva om mat, bak, hem och trädgård.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards