Alla inlägg under juni 2014

Av Marie - 29 juni 2014 19:08

I går var jag och de två yngsta barnen till Björkvik och plockade jordgubbar. Vi fick med oss ca 10 kg hem. Det fanns inte så mycket moget men var ändå ganska lättplockat. Behövs några soliga dagar sedan kommer det att finnas massor av jordgubbar. Så jag ska försöka komma i väg någon mer gång innan säsongen är över.

Av Marie - 24 juni 2014 21:42

...i alla fall den här veckan och två till sen fyra veckor semester. Skönt! Just nu är det full rulle på jobbet. Vi håller på att flytta om alla avdelningar på förskolan. Blir nog bra när det är färdigt. Jag blir kvar på samma avdelning men med nya barn och nytt arbetslag. Ser fram emot hösten med en positiv känsla.

Helt slut när jag kommer hem. Lagar middag och sen har det blivit soff- eller sängläge. Läsa en bra bok är lagom nivå på aktivitet.

Mmm. Det är den där dubbelhakan som ska bort!

Av Marie - 21 juni 2014 21:16

Den här sommaren är planen att bli av med något/några kilon.

Av Marie - 21 juni 2014 21:12

Vi har hunnit med två promenader under midsommar. Den första gick vi mammor i går. Det blev en mil. Riktigt skönt.

På förmiddagen i dag ville några av barnen följa med. En riktigt mysig och härlig promenad det också.

Av Marie - 21 juni 2014 21:05

I år firades midsommar på Magsjötorp hos storasstorasyster Anna och hennes familj. Mysigt med ett dygn på landet.

Vi åt och drack gott. Min syster Lena och hennes familj var också där. Alla barnen lekte och hade roligt tillsammans. De är mellan 14 och 3 år. Sju stycken.

William plockade ägg och vi tittade på hästarna.

Av Marie - 16 juni 2014 21:26

I dag var det riktigt roligt att stå i köket. Laga mat som jag hade bestämt och var sugen på. Gott om tid. Inget laga-mat-efter-jobbet-stress. Inga barn som gnällde och tjatade. Tjejerna var inte hemma och William lekte. Det bästa av allt var att maten sedan uppskattades av alla.


Tacofärsbiffar, ugnsstekt färskpotatis med tzatziki och tomatsås plus gurka.

Av Marie - 16 juni 2014 16:22

Jag har ett gäng trogna? läsare. Eller om det är olika, jag vet inte... Tror att jag vet några som följer min blogg.

Lite nyfiken på vilka som läser.
Lämna gärna ett avtryck. :-)

Av Marie - 16 juni 2014 16:06

Den här veckan har jag och barnen ledigt. Skönt. Sen är det tre veckor arbete innan semestern. :-)

Ska bara ta det lugnt nu. Och försöka få det lite städat här hemma. Men bara om jag känner för det. Har tänkt mig dagliga promenader.

I dag har tjejerna åkt tåg till Eskilstuna. För första gången själva. Det hade gått bra. De ville åka dit och bara gå runt. Kanske shoppa något. Äta på mcd. Fika glass. Markus hämtar dem efter jobbet.

Jag och William är hemma och plockar lite. Eller han är mest ute och leker. Mamman fixar inne. Men snart ger jag upp. Bara köra tvättracet.

Presentation


Välkommen till min blogg. Trevligt att du har hittat hit.

Jag är förskollärare. Med andra ord arbetar jag med det bästa som finns, barn - vår framtid.

Jag kommer att skriva om mat, bak, hem och trädgård.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards