Alla inlägg under december 2014

Av Marie - 20 december 2014 18:45

Är riktigt nöjd med nya frisyren.

Av Marie - 20 december 2014 11:01

Har precis klippt mig. Riktigt kort blev det den här gången. Skönt! Var lite trött på mitt hår. Nu är blonderingen borta. Har haft kort tidigare men det är några år sedan.

Nu är det Lovisa som sitter i frisörstolen. Men hon ska bara klippa topparna.

Sen är vi julfina båda två.

Av Marie - 7 december 2014 21:58

I dag har barnen fått julgranar. Tjejerna en som de har i sitt nya lilla krypin.
Lillkillen fick en liten till sitt rum.

Nu är det så mysigt hos dem.

Av Marie - 5 december 2014 19:42

Äntligen fredag. :-) Ska bli skönt att vila rösten. Har fortfarande ont i halsen och envis hosta. Halsen är okej under dagen men får ont när jag sväljer på kvällen och natten. Jobbigt jobbigt. Det kommer när jag kommer hem från jobbet och "slutar" prata. Svårt att vara tyst på jobbet och vila rösten på förskolan. Och när jag pratar hostar jag. Blir så trött av detta. Vill känna mig pigg!

Av Marie - 2 december 2014 20:11

Efter att ha varit på vårdcentralen så tog vi det lugnt fram till lunch. Slappade på soffan och tittade på film. Mysigt ?. På eftermiddagen bakade jag en massa muffins. Nu finns det till fika och utflykter ett tag framöver. Hade tänkt baka mer men det får bli en annan dag. :-)

Av Marie - 2 december 2014 10:58

Då jag börjar tröttna på min onda hals och hostan så bokade jag i dag tid på vc. Dock visade proverna, snabbsänka och halsprov, inget. Så det är alltså virus. Blev rekommenderad att köpa hostmedicin och äta ipren. Samt vila. Inte helt lätt när det är dags för arbete i morgon. Har ju redan varit hemma sjuk en vecka. Om jag tappar rösten helt eller blir sämre så skulle jag boka ny tid och få bli sjukskriven. Så bara att kämpa på...

Av Marie - 1 december 2014 20:07

I dag har varit en riktig mysdag tillsammans med sonen. En lång sovmorgon efter att tjejerna hade gått till skolan. En lugn frukost. Sedan upp till stan för att göra några ärenden. Banken. Biblioteket. Ica.
På eftermiddagen kraschlandade jag i soffan. Hostan tar på krafterna. Blev film och lite fika med lilleman. Vi hade tänkt baka men det får bli i morgon. Är lediga då också. :-)

Presentation


Välkommen till min blogg. Trevligt att du har hittat hit.

Jag är förskollärare. Med andra ord arbetar jag med det bästa som finns, barn - vår framtid.

Jag kommer att skriva om mat, bak, hem och trädgård.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards