Alla inlägg under februari 2016

Av Marie - 24 februari 2016 12:44

Har inte gått helt bra att hålla sig i från fika. Vardagarna första veckan gick bra. Men helgen var katastrof. En förklaring men absolut ingen bra ursäkt är att mannen arbetade borta över helgen (torsdag morgon till måndag kväll). Alltså var jag själv med barnen samtidigt som jag försökte kurera en ond och hes hals. Inte helt lätt. Blev en del "det är synd om mig fika". Samt tyvärr både pizza och hamburgare när jag inte orkade lägga energi på att laga mat.

Nu är jag pigg igen. :-)

Av Marie - 20 februari 2016 16:53

När mamman inte mår bra är det lätt att motivera pizza till middag. Har även handlat hem så det finns lunch och middag till i morgon som är smidigt att fixa.

Nu försöka vara på benen en stund så jag kan sova i natt. Har tillbringat dagen på soffan. Välbehövligt och skönt!

Av Marie - 18 februari 2016 20:56

Ingen fika än den här veckan trots att det är fika-rester kvar från kalaset i söndags. Kom på mig själv häromdagen att jag hade köpt och ätit en vaniljsemla. Men den fick räknas som mellis. ; -) Får se hur det går i morgon när det är fredags fika på jobbet. Förhoppningsvis något "bra" nu när vi har hälsovecka. :-) Annars får det bli veckans fika. Kram och god natt.

Halsen bråkar med mig och det är värst på natten. :-( Får se hur det går att sova.

Av Marie - 14 februari 2016 19:01

Har inte ätit något godis i år. Kastade till och med det som var kvar på nyår. :-) Men tyvärr har det blivit mer fika än normalt. Så i dag blev det sista fikat på ett tag. Eller jag har tänkt tillåta fika en dag i veckan om jag motionerat flera dagar under veckan. För det är verkligen något jag behöver komma igång med. Perfekt att vi har hälsovecka på jobbet kommande vecka.

Hoppas på lite minus på vågen. Väger drygt ett kilo mer nu än jag vägt när jag kommit in till förlossningen vid mina tre graviditeter. INTE OKEJ!

Nu kör vi!

Presentation


Välkommen till min blogg. Trevligt att du har hittat hit.

Jag är förskollärare. Med andra ord arbetar jag med det bästa som finns, barn - vår framtid.

Jag kommer att skriva om mat, bak, hem och trädgård.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards