Alla inlägg under mars 2017

Av Marie - 27 mars 2017 14:04

Kände i natt hur bacillerna anföll. Var ändå ganska pigg när jag vaknade. Så gick till jobbet för att öppna. Kände typ direkt att "det här går inte". När nästa personal kom gick jag hem och bäddade ner mig i soffan. Har kollat på Playstation samt småsovit hela förmiddagen. Helt genomförkyld.

Vill bli piggelin igen.
#orkavarasjuk
#nysersomentok

Av Marie - 26 mars 2017 10:34

I går påbörjade jag storstädning av köket. Kom nästan halvvägs. Den opererade handen protesterade lite. Så jag valde att lyssna på kroppen. Köket finns kvar och fortsätta städa kan jag göra en annan dag. Hann även med en sväng till tippen med träsgårds-skräp.

Tjuv-startade med en del påskpynt när jag höll på att städa.

Riktigt skönt väder var det i går. Känns att våren är på väg.

Av Marie - 25 mars 2017 17:59

I går var vi ute och åt. Jag å Markus. Lena å Larsa. Anna å Per. Vi var på Nybergs i Katrineholm. Mycket god mat. Jag åt entrecote med rostad potatis och beasås. Började middagen med lite vitlöksbröd och avslutade med cheesecake. Till det blev det ett glas rosett, barefoot. Tog en drink efter maten, nybergs special.

Av Marie - 18 mars 2017 16:43

I dag på eftermiddagen gjorde vi en liten utflykt, jag, Markus och William. Mysigt. Vi åkte till Yngarebadet. Med oss hade vi fika samt korv å bröd. Gjorde en eld och grillade. Det smakar så mycket bättre med mat tillagad utomhus. Så skönt att bara vara.

På förmiddagen var vi ute i trädgården en sväng. Markus och William klippte träd. Jag stod vid kompostkvarnen och flisade grenarna.

Av Marie - 14 mars 2017 19:43

I dag hade jag tidig tur på jobbet. När jag slutat hämtade jag lilleman på fritids. Vi gick först och fikade mellis. Provade nya fiket. Eller det har funnits ett tag men nytt för oss. Helt okej och bra priser. Efter det gick vi till biblioteket och lånade en hög med böcker. Samt läste några stycken när vi var där. Kvalitetstid på hög nivå. Önskar fler sådana dagar!

Presentation


Välkommen till min blogg. Trevligt att du har hittat hit.

Jag är förskollärare. Med andra ord arbetar jag med det bästa som finns, barn - vår framtid.

Jag kommer att skriva om mat, bak, hem och trädgård.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards