Alla inlägg under maj 2017

Av Marie - 11 maj 2017 20:08

I söndags tog jag och Anna tag i utmaningen att gå Flen-Sigridslund tur och retur. Enkel väg två mil. Vi startade tidigt på morgonen. Efter knappt fyra timmar var vi framme. Hade en liten längre paus och några korta stopp på vägen dit. Väl där åt vi en god lunch. Paj med sallad och bröd. Slappade en stund innan vi köpte fika att ha på vägen hem. Sen vände vi hemåt igen. Blev några fler pauser på hemvägen. Sista milen var det segt i benen och de sista fem kilometrarna gick på ren vilja. Men vi gjorde det!
Riktigt trötta ben på kvällen och träningsvärk i måndags.

Av Marie - 3 maj 2017 18:32

Fredag till lördag var jag i Stockholm med Lovisa och Linnéa. Efter att vi möttes upp på centralen gick vi till hotellet. På väg dit köpte vi mellisfika på "Sockerbagaren". Checkade in på hotellet, First Hotell Fridhemsplan. Tog det lugnt en stund innan vi gick till ett köpcentrum i närheten. Där gick vi runt och kikade lite och shoppade en del. Middag åt vi på kolgrillen innan shoppingen.

Mycket god mat. Vi åt vitlöksbröd till förrätt och sedan souvlaki/hamburgare till varmrätt.

På väg tillbaka till hotellet gick vi en promenad vid vattnet. Mysigt och fint. Inte ofta jag har sån kvalitetstid med tjejerna.

Väl tillbaka på rummet slappade vi hela kvällen. Jag läste och tjejerna tittade på tv.

Lördagen blev det mer shopping. Jag köpte en t-shirt och ett linne. Samt örhängen och solglasögon.

Innan vi gick till tåget var vi förbi Hötorget en snabbis. Där inhandlades en mycket fin blombukett.

En trevlig helg som uppskattades av ungdomarna. De undrar redan när vi kan åka nästa gång.

Presentation


Välkommen till min blogg. Trevligt att du har hittat hit.

Jag är förskollärare. Med andra ord arbetar jag med det bästa som finns, barn - vår framtid.

Jag kommer att skriva om mat, bak, hem och trädgård.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards