Alla inlägg under februari 2018

Av Marie - 24 februari 2018 11:10

Mitt knä börjar kännas bättre. Ibland känns det till och med riktigt bra. Men jag måste skärpa till mig med övningarna jag fick av sjukgymnasten. Ska på återbesök på torsdag och när jag fick den tiden blev det som en påminnelse om att göra övningarna. Två/tre gånger om dagen kanske inte är "så ofta du kan". Men under arbetstid rullar tiden på och jag har annat att tänka på. Så nu undrer helgen får det bli full fokus på övningarna. Hoppas på att det håller i sig under veckan sen.

Av Marie - 3 februari 2018 19:21

I dag åkte hela familjen på en liten utflykt till Sigridslund café och handelsbod. Vi lunchfikade där. Jag åt en räksmörgås. Bland det godaste jag har ätit.

Det är en gammal lantskola som nu är café och handelsbod. Så mysigt och perfekt som helgutflykt. De har mycket fint och gott fika. Helt klart värt ett besök.

Av Marie - 1 februari 2018 17:35

I måndags var det dags för ett besök på vårdcentralen. Fick först träffa en sköterska som sa att det var solklart att jag även behövde träffa en läkare. Han kände och klämde på knät. Då jag har knäfobi var det bland det värsta jag har varit med om. Mest ont gjorde det när läkaren tröck på insidan av knät. Det var otroligt smärtsamt. Stabiliteten i knät var svår att bedöma på grund av smärtan. Jag blev skickad till akut-röntgen. Tur att jag hade chaufför/mannen med mig. Fick vänta ett tag innan jag kom in på röntgen sen ytterligare drygt en timme innan läkaren hade tittat på bilderna. Inga skelettskador så blev hänvisad till vårdcentralen igen. När jag pratade med läkaren i tisdags fick jag veta att en sjukgymnast ska kontakta mig. Har fortfarande inte hört något. Blev även sjukskriven denna vecka. Ordinerad att ta ipren tre gånger om dagen i en vecka samt vila. Plus att jag har fått kryckor för att avlasta.

Presentation


Välkommen till min blogg. Trevligt att du har hittat hit.

Jag är förskollärare. Med andra ord arbetar jag med det bästa som finns, barn - vår framtid.

Jag kommer att skriva om mat, bak, hem och trädgård.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards