Av Marie - 9 oktober 2016 10:51

För snart två veckor sedan opererade jag handen, karpltunnel syndrom. På tisdag är det dags att ta bort bandaget och stygnen. Sen är det två veckor till jag inte får lyfta eller bära tungt. Är sjukskriven hela oktober. Sen bör jag vara redo att arbeta igen. Längtar. Blir tokig av att gå hemma och inte kunna göra något. Extra jobbigt när det är högerhanden. Men har blivit en hejjare på att använda vänsterhanden. ?

Av Marie - 24 september 2016 21:32

Den här helgen är jag och barnen själva hemma då mannen är i Kroatien med sitt arbete. I dag har vi varit på en liten fika-utflykt. Mycket mysigt! Älskar naturen och lugnet den ger. Önskar att vi var bättre på att bara vara ibland. Det behöver inte vara mer avancerat än att åka i väg och gå en sväng i skogen.

Av Marie - 11 augusti 2016 19:41

Avslutade semestern för två veckor sedan på bästa sätt. Promenad och fika tillsammans med en fin vän. Nu är jag igång och arbetar igen. Men i dag och i morgon är jag ledig för att skola in William på fritids. Och nästa vecka börjar han på skolan. Inte klokt att han har blivit så stor.

Av Marie - 6 augusti 2016 14:30

Mannen och jag var tre dagar på ego-semester. Det behövde vi. Promenerade mycket och såg oss omkring. Shoppade en del. Åt otroligt god mat till fantastiska priser med gpd dryck till. Laddade verkligen föräldrabatterierna.

Av Marie - 6 augusti 2016 14:24

Efter dagarna i Danmark åkte vi vidare till Sölvesborg. Där blev det två nätter i tält, på Tredenborgs camping. Supermysigt! Vi åt och drack gott. Badade lite och bara var.

Av Marie - 30 juli 2016 23:52

Vi bilade oss ner genom landet och tog sedan färjan Helsingborg till Helsingör. Vidare med bilen till Tidsvideleije (eller liknande). Bodde i en söt liten stuga, åt middagsbuffe på campingen och gick en långpromenad. Kvalitetstid med familjen.

Nästa dag åkte vi vidare till Ishöj där vi bokat en lägenhet med två rum, tv-rum och kök. På vägen dit blev det picknick på en strand. Blev en promenad även den kvällen. Vi åt middag på en restaurang i hamnen. Det är nog det godaste köttet jag ätit. Vistelsen i Ishöj avslutades med bad på stranden dagen efter.

Av Marie - 30 juli 2016 22:50

Min kära man är inte världsbäst på att planera men kan vara härligt spontan. Vi satt en kväll hela familjen och funderade på om vi skulle åka och campa någonstans senare den veckan. Markus sa: Vart vill ni åka, typ tio mil eller kanske max två timmar restid. Jag och barnen hinner inte ens börja fundera innan han i nästa andetag frågar: Vad säger ni om Danmark? Dit tar det mycket mer än två timmar att köra och är bra mycket längre än tio mil. Men så blev det. Vi började packa på kvällen då vid tio. För att sedan fixa det sista på morgonen och dra i väg vid tio. Vi bokade stuga för första natten sen planerade vi vart efter.

Av Marie - 30 juli 2016 22:42

Lovisa har fyllt år, nu är det snart två veckor sedan. Vi firade henne dagen före med tårta och fika tillsammans med delar av närmsta släkten. En trevlig och mysig dag då vi även hann med att plocka blåbär samt gå en kvällspromenad.

Välkommen till min blogg. Trevligt att du har hittat hit.

Jag är förskollärare. Med andra ord arbetar jag med det bästa som finns, barn - vår framtid.

Jag kommer att skriva om mat, bak, hem och trädgård.