Direktlänk till inlägg 4 november 2013

Sjukstuga

Av Marie - 4 november 2013 20:26

I går vid middagstid blev min son magsjuk. Han ville inte äta någon mat utan var bara ledsen. Efter ett tag kräktes han och det fortsatte flera gånger under kvällen. Vi bäddade åt honom och mig på golvet i tv-rummet. Visst ju inte hur mycket vi skulle sova och pappa Markus som har arbetat i dag behövde få sova. William sov riktigt bra faktiskt. Mamman lite sämre. 


På morgonen var han helt utan energi och kraft. Gav honom lite lite blåbärsoppa och vatten med jämna mellanrum. Men han kräktes upp det hela tiden. Kontaktade 1177 för benen ville inte bära honom, gick ett par vingliga steg sedan vek benen sig. Fick rådet att göra vätskeersättning och ge honom, en tesked med fem minuter emellan och sedan höra av mig igen om han inte piggade på sig. Vi somnade en lite stund och kämpade sedan på med vätskeersättningen. Det gick mindra bra, han spottade ut det mesta men lite fick han ändå i sig. Varvade med lite cola som han tyckte smakade bättre. Det fick han behålla men var fortfarande orkeslös. Låg ner och lekte lite, satt upp endast korta stunder och kröp när han skulle förflytta sig. Då ville han inte ens försöka stå på benen. Ny kontakt med 1177. Fick rådet att försöka få honom att sova så kanske han skulle ha fått lite kraft åter. Sedan skulle 1177 höra av sig efter ett par timmar och kolla hur läget var. Visste inte att det gjorde så... Men det lugnade en orolig mamma. William och jag låg på madrassen och myste men han somnade inte.


På eftermiddagen började jag se glimtar av den glada busiga kille han brukar vara. När Lovisa kom hem vid halv tre gick han ut i köket och hämtade yoghurt och flingor. Vingligt men han gick på sina ben! Och hungrig var han. Fick bara lite för att inte chocka magen. Efter det har han lekt, pratat och varit lite piggare. Middagen åt han som vanligt och nu i kväll går han runt men är fortfarande lite vinglig och ramlar ibland. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 28 maj 2018 21:17

I går åkte vi ut en sväng med båten. Det var jag, Markus, Lovisa och William. Vi åkte till Svanö där vi åt frukost som vi hade med oss. Fiskade å solade. Jag läste en stund. William och jag var modiga och badade. Riktigt skönt var det. ...

Av Marie - 27 maj 2018 17:53

I går kväll var Lovisa och Jag ute och gick en promenad. Riktigt skönt var det. Vi passade på att gå när det hade blivit lite svalare ute. Jag har kommit i gång med mina promenader igen och är i stort sett ute varje dag minst 30 minuter. ...

Av Marie - 18 maj 2018 21:43

I dag har jag varit kompledig. Först var jag med sonen i skolan några lektioner. Sen gick jag hem för att städa lite. Plockade även in lite syrener så nu doftar det underbart i det Ekengrenska hemmet. Efter att jag hämtat William på skolan och Ma...

Av Marie - 15 maj 2018 20:14

I dag har William varit på golfäventyret. De tränade lite golf och lekte. Det tyckte han var roligt. ...

Av Marie - 11 maj 2018 22:13


I går kväll gick jag en promenad på kvällen. Med mig hade jag William på cykel. Har haft en svacka i min energi för motion. Men nu är jag på gång igen. Min lilla utmaning sedan första maj är att gå en promenad varje dag minst 30 minuter. Och det ...

Presentation


Välkommen till min blogg. Trevligt att du har hittat hit.

Jag är förskollärare. Med andra ord arbetar jag med det bästa som finns, barn - vår framtid.

Jag kommer att skriva om mat, bak, hem och trädgård.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards