Alla inlägg under januari 2014

Av Marie - 9 januari 2014 15:07

Lillkillen har smittat mig. :-( Huvud och hals känns inte alls bra just nu. Har en sjukkänsla i hela kroppen. I dag har jag mest legat på soffan. William är inte helt pigg än så han har myst lite med mig men även lekt en del. Sovit har vi också gjort. Så skönt och välbehövligt när man inte mår bra. Hade tänkt ta mig till Ica för att köpa middagsmat men det överlåter jag på mannen. Det får bli lite sen middag i dag.

Av Marie - 6 januari 2014 19:34

...som får starta det här arbetsåret. William var feberfri och pigg i går. I dag har han nästan 40 grader igen och sitter helst och kramas. Natten till i dagvar mindre bra och jag tvivlar på att det blir bättre kommande natt. Han sov middag sen eftermiddag.

Av Marie - 4 januari 2014 22:07

Har under kvällen sorterat i några högar. Spara, sopsäck och pappersinsamling. Recepten i spara högen har delats upp i mat, bak och bröd. Ska senare in i pärm.

Men nu får det räcka för i kväll. Behöver en sväng till tvättstugan bara och hänga upp tvätt och ladda en maskin till.

Av Marie - 4 januari 2014 18:50

Så här ser det ut i mitt recept skåp. Inte så ofta jag öppnar det för att få inspiration till matlagning och bakning. Nu ska det bli mer ordning. Ska i alla fall börja med sorteringen.

Trevlig lördag kväll på er!

Av Marie - 3 januari 2014 21:31

Har en son som har legat i soffan hela dagen. Tittat på film och sovit om vartannat. Han har runt 40 grader feber, stackaren. Det har pendlat från något under till 40,5 nu i kväll.

Jag har inte gjort så mycket mer än att vikt någon kubik med tvätt, handlat, lagat mat samt hämtat kaninfoder hos mina föräldrar.

Nu soff-läge fram till det är dags för säng-läge.

Av Marie - 2 januari 2014 21:41

Av Marie - 2 januari 2014 21:27

... har vi varit i dag. Det var supermysigt även om barnen gnällde en del. Tjejerna uppskattar inte riktigt utelivet i naturen och tröttnar efter en stund. Men de hjälpte till att leta pinnar, göra eld, yxa småved samt gå på upptäcktsfärd med lillebror. Så jag tror ändå att de tyckte det var lite mysigt. Hör väl kanske till åldern att det ska klagas lite... Lilleman tröttnade också efter en stund, ville helst bäras eller bara sitta och kramas. Varför han inte riktigt var på humör fick vi svar på vid middagen. Temp på 39,3 grader. Stackarn! <3


Bestämde oss i alla fall för att bli bättre på att göra saker tillsammans hela familjen. Det behöver ju inte vara så avancerat som skogsutflykt med korvgrillning. :-) Men någon gång i månaden önskar jag att vi besökte naturen tillsammans. Får se hur det går med det.



Av Marie - 1 januari 2014 20:21

Presentation


Välkommen till min blogg. Trevligt att du har hittat hit.

Jag är förskollärare. Med andra ord arbetar jag med det bästa som finns, barn - vår framtid.

Jag kommer att skriva om mat, bak, hem och trädgård.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards